söndag 6 december 2009

Svenska fruarna rör till i USA: "What is it with these Swedish babes? They seem so prone to anger, violence and histrionic hissy fits?"

På bloggen Divorce Saloon i USA (ja, självklart finns det en sådan blogg där) står det:
"What is it with these Swedish babes? They seem so prone to anger, violence and histrionic hissy fits? Countess Marie Douglas David, Elin Nordegren Woods… The lastest in line is wife of Canadian crooner Paul Anka, a blond reality show vixen named Anna. Anna is staring is the Swedish version of Hollywood wives. She and Paul have been reportedly married only one year and share a minor son. Just last year, we did a post on Paul and Anna since she was arrested for assault when she slugged him with an ice cube necessitating stitches."

Paul Anka ska ha fått nog av Annas temperament och vill nu skilja sig. Elin Nordegren ska ha gett sig på Tiger med en golfklubba. Det är det som sägs just nu.

Att Anna Anka har ett temperament och säkert är helt helskotta jobbig att leva med tvivlar jag inte på. Att Tiger förtjänar vad han fick känns ju också rätt så givet.

Men att svenska tjejer skulle vara hysteriska och sugna på våld tror jag inte ett dugg på. Tvärtom så är svenska tjejer trygga, starka, självständiga och vackra. Vi lämnar män som ljuger mot oss utan att blinka. Vi låter oss inte trampas på. Biter inte ihop och sväljer vår stolthet så att den fastnar i vår hals. Och vi blundar inte med båda ögonen (dock är många av oss rätt blåögda). Åtminstone gör inte jag det och jag hoppas till gud att Elin inte gör det heller. Jag hoppas hon tar sina miljarder och går och låter Tiger stå i ett hörn med snoppen mellan benen och skämmas.

Ps. Var inget fan av Ann Söderlund efter Kändisdjungeln då jag tyckte hon snackade lite för mycket skit, men här håller jag med henne helt.

/The Bride

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar