måndag 7 december 2009

Katrin kommer att slänga upp tutten på bordet och amma framför förvånade, öppna munnar. Bara för att. Det tror jag.

Jag gillar Aftonbladet som ni kanske har märkt, så de nästa två meningarna har ingen som helst moral inbankat i sig.

Hur som helst så har antagligen Aftonbladet ringt upp Katrin Zytomierska. Dregglande har de suktat efter en smaskig kommentar från Katrins angående hennes exman Alex Schulmans blogginlägg där han skrev att han blivit utslängd från flera caféer när han kommit med sin dotter i barnvagn. Katrin ger dem självklart vad de vill ha: "Man är ju helt rubbad om man tar med sig barn till vanliga fik eller restauranger under rusningstid." säger Katrin och Aftonbladet väljer mätta och nöjda: "Katrin: Man är ju rubbad om man tar med barn" som sin rubrik. =D

Det är genialiskt.

Så till saken. Inte skulle jag heller med glädje sätta mig på ett fullsatt café med mitt barn. De andra stör oss ju alldeles för mycket då! För trångt och eländigt och för hög ljudnivå. Nej, tack. Infoga ungdomsfria caféer mellan kl 10-15.

Katrin Zytomierska vet hur hon ordnar billig PR. Jag gissar att hon älskar när det byggs upp ett låtsasbråk mellan henne och någon annan. Jag gissar även att hon älskar att provocera alla ordentliga småbarnsföräldrar som gör allt för sina barn. "Ni är rubbade, rubbade, R U B B A DE är vad ni är om ni tar med era barn ut på fik. Mooohaahaa!" (Nej, hon sa inte så)

Äsch, bry er inte.

Katrin sitter och fikar med sina kompisars barn titt som tätt på olika ställen. Pussar och gullar. Hon kommer rätt säkert att fika med sitt barn sen med tror jag. Annars är det tråkigt för henne. Att hon säger att det är respektlöst att ta med sitt barn ut på fik kan väl inte vara äkta. Vad bryr sig hon om vad som är respektlöst? Nej, Katrin kommer att slänga upp tutten på bordet och amma framför förvånade, öppna munnar. Bara för att. Det tror jag. Men vad vet jag.

/The Bride

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar