onsdag 26 augusti 2009

Katrin Zytomierska: "...de största bloggarna i vårt land är småbrudar med silikontuttar och restylanefyllda läppar som smeker sitt blekta hår...

Tydligen är Kissie den "största" (?) bloggaren. Hon är blond och enligt sig själv kaxig. Hon skriver själv på sin blogg att hon har skapat "Kissie-trenden" - dvs trenden att vara kaxig i bloggvärlden."
Hi hi! Blink blink, antar jag hon glömde.

Kul blogg, kanske. Hade aldrig hört talas om den innan och scrollade bara sidan ner idag. Vad jag ser är ironi och en tjej som vet vad folk vill ha, vad de stör sig på och vad som drar läsare. Smart? Antagligen, om man är ute efter pengar och karriär.

Katrin Zytomierska - en annan bloggare som tjänar pengar på att vara kaxig - är inte imponerad och skrev på sin bantarblogg för några dagar sedan:
"Att många män alltid kommer att vilja trycka på mindre attracktiva brudar med stora tuttar och bra sugförmåga är självklart. Men ska vi inte sträva efter att forma starka och smarta tjejer? Jag inser att jag inte har ett case och det gör att jag känner mig frustrerad. Jag inser att de största bloggarna i vårt land är småbrudar med silikontuttar och restylanefyllda läppar som smeker sitt blekta hår och pratar som mössen hos Askungen på julafton. Jag inser även att det är vårt fel att de får så mycket uppmärksamhet så att de tjänar pengar på att prostituera sig själva på det här sättet. Det är så tragiskt och jag önksar att jag kunde göra något för att få ett stopp på det, men det kan jag inte och det gör att jag känner mig uppgiven och misslyckad.

Jag misslyckas med allt som jag strävar efter. Jag vill uppmuntra tjejer till att vara självständiga och oberoende. Jag vill att tjejer ska se på sig själva med respekt och värdighet och inte som små horor som lägger all sin energi på att slicka på de upppumpade läpparna och öva på svanken.

Det kommer ju aldrig att bli något av de här tjejerna. Det är ingen av dem som kommer att göra något annat än att i bästa fall sitta i luckan i Tunnelbanan eller vika Ed Hardy tröjor för 70 spänn i timmen på Åhléns. Det är ingen av dessa stackras små tjejer som kommer att bli varken nya Gynning eller Silvstedt trots att de tror det.
"

Snacka om avundsjuka och dubbelmoral säger jag. Det är nästan skrattretande.
Jag måste ta det som att även hon är ironisk, annars förstår jag ingenting.

/The Bride

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte alls att folk läser bloggar som Kissies. Hon är en usel förebild för ungdomar och bloggen saknar helt innehåll och personlighet enligt mig. :) Äckligt ytligt. Fast jag gillar inte Katrin heller, hon är en vuxenmobbare som tjänar pengar på sånt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med. Var inne en gång till på Kissies blogg efter detta inlägg och då hade hon lagt ut bilder på killar som ville dejta henne och som hon beskrev som fula och äckliga osv. Jag ville bara kräkas. Hemskt!! Ska aldrig mer besöka hennes blogg.

    SvaraRadera