söndag 23 augusti 2009

Hanna Graaf: "om det är någon som tror att hennes egen familj skulle utsätta henne för livsfara är det inte annat än sorgligt"

Nu har Hanna uttalat sig mer om Blåsningen på sin blogg. Hennes kritik mot TV3 och Anders Knave är inte liten:

"I min enfald litade jag på att ett av Sveriges största produktionsbolag, som genomfört flertalet blåsningar och produktioner tidigare, enbart arbetade med personal som var kompetenta att avgöra när det gick överstyr. Samtidigt som jag satt ovetandes i ballongen tilläts min syster springa runt vid en fulltrafikerad E20 i panik för att hjälpa mig. Varför stoppade ingen henne? Hon grät redan efter EN minut in i ”blåsningen.” Var är humorn och underhållningen i det? Trots hennes panik och skrik lät man detta fortgå i 40 minuter."

Hon fortsätter längre ner:

"Anders Knave var inte ens där men tydligen vet han ändå hur allt gått till och anser sig ha rätten att ge mig all skuld där jag satt ovetandes om allvaret. Jag vet att allas intentioner var de rätta. Jag har sett Blåsningen ett flertal gånger och vet att det var tänkt att vara underhållning. Jag känner min systers mentala och fysiska status bättre än media och förstå-sig-påare i kommentarsfälten. Min familj likaså. Vi träffas flera timmar per dag och vet vad hon orkar och inte orkar. Hade detta skötts enligt de utfästelser jag fått hade det inte varit något problem. Hade det avbrutits direkt när hon började gråta hade paniken aldrig infunnit sig. Det finns många, och det kommer finnas ännu fler, som säger det motsatta med tanke på hennes tidigare hjärnblödning men om det är någon som tror att hennes egen familj skulle utsätta henne för livsfara är det inte annat än sorgligt. Ni känner vår Magdalena genom media, vi känner henne som vår syster, dotter och svägerska. "

Jag vet ju inte hur allt kunde bli som det blev men jag förstår att Magdalena och Hanna är upprörda.
Magdalena har tagit bort inlägget från sin blogg där hon skriver om Blåsningen och sedan dess har hon inte bloggat. Får hoppas att hon mår bra!


Förresten, tror ni att det är Aftonbladet som har hört av sig till DeDe eller tvärtom??

/The Bride

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar